torstai 19. syyskuuta 2013

Päivä 13 El Paso - Juarez - El Paso 0 km (vapaapäivä)

Tänään suuntasimme Meksikoon. Eilen kävimme syömässä El Pason alakaupungilla ja taksikuskit, jotka meidät veivät ja hakivat ruokaravintolasta lupasivat tulla aamulla klo 10 meidät hakemaan ja puheensa pitivät. Passit mukaan ja rajalle. USA:n ja Meksikon rajalla kulkee Rio Grande joki, jonka yltimme siltaa pitkin ja tulimme Juarez nimiseen kaupunkiin toiselle puolelle jokea. Jalkauduimme vanhan ostoskeskuksen taakse ja näkymät olivat karut. Vanhoja rakennuksia, luodinreikiä seinässä ja hiekkatietä. Hetken aikaa käveltyämme hyppäsimme takseihimme ja matka jatkui ostoskeskukseen, joka oli  taas aivan toista maata. Kolme tuntia Meksikon puolella oli aivan riittävä trippi ja takaisin rajan yli USA:n puolelle. Ensimmäinen taksi pääsi passeja näyttämällä ja kysymyksiin vastaamisilla nopeasti rajasta läpi, mutta toisen taksin pysähtyessä passintarkastukseen alkoikin yli puolituntia pitkä tutkinta. Avaimet otettiin taksikuskilta pois ja puolet ryhmästä odotti kuumassa autossa, kun passeja syynättiin erityisen tarkasti.Vihdoin passit annettiin takaisin, mutta mitään selitystä tarkalle kontrollille ei annettu. Hotellilla olimme taas kaikki samanpöydän ääressä ja söimme yhteisen päivällisen oman hotellimme ravintolassa. Seuraavaksi ohjelmassa oli Raisan, Juhan ja minun pyörien haku korjaamolta. Siellä ne odottivat ja ajoimme ne hotellin parkkiin. Nyt on kaikki valmiina huomista pitkää ajopäivää varten. Starttaamme aamulla klo 8 ja suuntaamme kohti Holbrook nimistä kaupunkia.
 Xavier valmiina aamulla klo 10 hotellin edessä...

...ja niin oli myös Victor.

Silta, joka ylittää Rio Granden. Tervetuloa Meksikoon.

X on Juarez kaupungin tunnus ja tämä iso muistomerkki on rakennettu tänä vuonna.

Luodinreikiä kauppakeskuksen seinässä ei oltu edes yritetty peittää.

Pasi ja aamun ensimmäinen. Aito ja oikea Meksikolainen Corona olut. Vapaapäivissä on hyvätkin puolensa.

Karut olivat maisemat.

Keikkaa pukkaa, joten bootsia toisen eteen ja pelipaikoille oli tämän ryhmän matka,

Täysi lasti.

Kuvia kadulta ja vuoristosta.
 Meksikon lippu liehui matkamme varrella.

Vihdoin toinenkin ryhmä pääsi hotellille tarkan passin tarkastuksen jäkeen

Juhan, Raisan ja minun pyörät huollettuna.