sunnuntai 8. syyskuuta 2013

Päivä 2. Miami Beach - Miami 0 km

Retkemme toisen päivän aamu alkoi tutustumisella one and only Miami Beach hiekkarantaan. No todellisuudessa aamupaivän kävelylenkkimme pituus oli kuusi tuntia ja allaolevista kuvista ymmärrätte, miksi viihdyimme niin hyvin tällä kävelyretkellä, joka kyllä tuntui mukavalta eilisen päivän lentokoneessa istumisen jälkeen. Huomenna siis haemme vuokraamosta moottoripyörät ja auton ja aloitamme EasyRider matkamme.

Miami Beach hiekkarantaa, mutta kumiterä ei tänään painunut santaan, niinkuin sillä kuuluisalla Ruikonperän rantaleijonalla, koska lämpöä oli jo kello 10 aikaan noin 30 C ja ilman kosteus korkea. Tätä aamua voisi kuvailla kahdella sanalla: kostea kolmekymppinen.
 Hiekkarannan ja hotellialueen välissä kulkeva lankkukäytävä oli mukava kävellä ja Raisa ja Sauli vähentivät vaatteensa sallittuun minimiin ja pulahtivat meressä uimassa.
 Matkalla tapasimme suomalais-amerikkalaisen paikallisen miehen ja hän ehdotti, että pistäytykää ravintolassa nimeltä Clevelander. Hieno paikka, mutta vielä emme uskaltautuneet sisälle.
 Kävimme kävelykadun päässä ja istahdimme rantakivien päälle seuraamaan ohikulkevaa vesiliikennettä. Yhtään hyötykäyttöön tarkoitettua venettä ei ohi mennyt, vaan kaikki vehkeet olivat enemmän tai vähemmän hupikäyttöön tarkoitettuja
 Sitten päätimme palata omia jälkiä takaisin ja rohkenimme mennä Clevelanderiin. Hetken päästä juontaja ja allaolevat tanssitytöt alkoivat pitää kilpailua. Kilpailun kysymys oli: "Kuka on tullut tänne pisimmän matkan?" Saulin ajokortti vietiin juontajalle ja hetken jännitimme lopputulosta. Saksan Gynter ei tällä kertaa paitaa voittanut vaan palkinnon nappasi: SAULI SILFER FINLANDIA!!! Onnittelut voitosta.
 Lisää kuvia löydät www.clevelander.com

Päiväretken päätteeksi oli mukava pulahtaa hotellin uima-altaaseen. Vedessä Raisa, Vesku ja Juha.
 Illalla suuntasimme Miamiin ja tarkemmin legendaariseen Hard Rock Cafe ravintolaan syömään.
 Mm. Michael Jacksonin triller takki somisti paikkaa.
Mikon ja Minnan kaverit Maiju ja John olivat tulleet suomesta viettämään häämatkaa Floridaan ja lähtivät kanssamme ruokailemaan. Hard Rock Cafe onnitteli tuoretta paria upealla t-paidalla.