tiistai 10. syyskuuta 2013

Päivä 3 Miami - Key West 326 km

Tänään  pääsimme vihdoin tekemään sitä, minkä vuoksi matkaan on lähdetty eli ajamaan moottoripyörällä. Aamupalan jälkeen jakauduimme kahteen ryhmään: Raisa, Sauli, Marko, Juha ja Vesa-Pekka lähtivät taksiin, joka suuntasi moottoripyörä vuokraamoon ja Minna, Mikko, Matti ja minä menimme toisella taksilla lentokentälle hakemaan varaamaamme vuokra-autoa. Taksikuski toisella ryhmällä oli osoittautunut varsin tumpeloksi ja oli lähes tunnin verran pyörinyt Miamin lentokentän ympärillä löytämättä EagleRiders moottoripyörävuokraamoa. Meillä taas auton varauksen kanssa oli pieniä ongelmia, joten autovuokraamossa meni lähes kaksi tuntia ylimääräistä aikaa. Vihdoin viimein saimme auton ja moottoripyörät liikenteeseen ja ensimmäiseksi suuntasimme noin klo 14  aikoihin Everglades Safari Park nimistä paikkaa. Kävimme kantosiipialuksella katsomassa suoalueita ja niiden eläimiä ja lopuksi vielä katsoimme alligator show:n. Keulat noin klo 17 aikoihin kohti Key Westiä ja perille saavuimme pilkkopimeässä klo 22 aikaan. Ruokailemaan menimme yllätys, yllätys Hard Rock Cafe Key Westiin. mahat täynnä eli kupuravittuna ryhmä saapui hotellille puolenyön aikaan raukeana ja kaikki kiirehtivät nukkumaan, koska huomenna on pitkä ajopäivä. Tänään vaan harjoiteltiin kolmenkymmenen asteen puolipilvisessä säässä 326 km.

Poika ja Isä eli Mikko keskellä kuvaa ja Matti vasemmanpuoleisessa nurkassa selvittämässä vuokrauksen saloja Dollar autovuokraamossa. Soitto Suomeen ja Englantiin, niin avot: autonhan ne vihdoin meille antoivat.
 Minnalla oli tärkeä rooli laukkuvahtina, kun autovuokraamossa asioitiin.
 Autonkuljettaja Matti Länsiluoto ja valkoinen Dodge valmiina kuin kuuluisat partiopojat. Mistähän tuokin sanonta on saanut alkunsa?
 Marko EagleRiders vuokraamon edessä on saanut pyöränsä ajovalmiiksi. Kohta lähdetään.
 Tähän tummaan veteen ei kannata käsiä tai varpaita paljon laitella...
 ...saattaapi vedenalta nousta tälläinen tai...
 ...tämännäköinen otus ja naps. Sitten kyllä käsi tai jalka saa kyytiä. Tämän kaverin nimesimme Lacosteksi.
 See you later alligator. Me lähdemme nyt kohti etelää.
 Välillä matkaamme hidasti tietyöt.
 Juha tauolla matkalla Key Westiin. Pisimmät sillat olivat yli 7 mailia pitkiä ja niitä riitti matkalla USA:n eteläisintä kaupunkia kohti.
 Ihme porukkaa nuo Jacksonin sisarukset, kun aina jättävät takkinsa johonkin. Tänään takkiesittelyssä Janet Jacksonin tyyliä...
Yli kolmetoista tuntia kestänyt matkapäivä sai onnellisen päätöksen. Totta se on, että hyvä ruoka, parempi mieli. Jatketaan huomenna lisää blogin kirjoittelemista, nyt hyvää yötä.