lauantai 21. syyskuuta 2013

Päivä 14 El Paso - Holbrook 687 km

Vapaapäivä El Pasossa täytti matkalaukkuja ainakin Saulilla, jonka laukkuun pitäisi mahtua saksofoni ja uudet buutsit. Mikon matkalaukku täyttyi jo toisista buutseista tällä matkalla. Me täytimme mahalaukkumme aamiaisella hotellin ravintolassa ja klo 8 lähdimme El Pasosta aamuruuhkassa kohti kaupunkia nimeltä Silver City. Siellä ensimmäinen tankkaus ja suuntasimme edessä olevia vuoria kohti. Vuoren päällä ajoimme raekuuroon. Rakeet hakkasivat käsivarsiimme jäljet, jotka muistuttivat paarman pistoja. Moni meistä ajoi lyhythihainen paita päällä, mutta raekuurossa ajotakki olisi ollut syytä olla päällä, eikä moottoripyörän sivulaukussa. Syötyämme ja tankattuamme metsästäjien suosimassa Glenwood nimisessä kaupungissa lähdimme laskettelemaan vuorelta alas. Sade piiskasi kasvoja, mutta alas päästyämme sää muuttui hetkessä auringonpaisteeksi. Ajoimme sadevaatteet päällä St Johns nimisen kaupungin keskustaan. Samalla kun riisuimme sadevatteita helteessä alkoi kadulla tapahtua. Oli alkamassa jonkinsortin kotiinpaluujuhla ja tie suljettiin. Katsoimme kulkuetta ja söimme karkit, jotka meille kulkueesta heitettiin. Makea homma. Seuraava kohde oli Petrifield Forest National Park. Aivan upea 28 mailia pitkä tie, joka kannattaa ajaa, jos on täälläpäin ajelemassa. Auringonlaskussa ajoimme majapaikkaamme Holbrook nimiseen kaupunkiin, jossa muuten asuu vain 5000 ihmistä. Ei täällä amerikassa kaikki ole niin suurta kuin tarinat kertovat.. Huomenna kylä hiukan isonee, kun menemme Las Vegasiin.

Aamupalaa jouduimme odottamaan lähes tunnin, mutta kyllä kannatti.

Horisontissa näkyvät vuoret, joiden yli ajoimme ja taivaalta tuli vettä ja rakeita niskaan. Vain lumi puuttui.

Kotiinpaluujuhlan kuvia. Mistähän lienee kotiinpalasivat? Sitä ei tullut kysyttyä.

Kioski ja lahjatavarakauppa oli jo kiinni, mutta museo oli auki ja sillä ehdimme käymään.

Tätä tietä oli ilo ajella.

Puu, joka on muuttunut kiveksi...
 ...ja tästä selviää, että aikaa siihen vähän tuhraantuu.

Aivan loistava tie ja kelikin osui kohdalleen.

Linnut olivat kesyjä taukopaikalla.
Raisan antamat pähkinät kelpasivat linnuille.

Aurinko laski länteen, kun saavuimme hotellin pihaan.